Jouw topteam!
 
Wanneer is een team een team in plaats van een groep mensen bij elkaar?

Wat maakt een team succesvol?

De metafoor van de paardenkudde is een prachtige basis voor trainingen met teams.

Direct wordt duidelijk in welke fase van teamvorming (model van Tuckman) de groep zich bevindt.

De 5 fases van groepsdynamica zijn 

forming (vormgeving)
storming (conflictfase)
norming (groepsnormen ontwikkelen)
performing (presteren)
adjourning (afscheid nemen)

Subgroepen worden zichtbaar en de interactie tussen diverse personen helder gemaakt. Dit helpt de versterking en samenwerking van het team. Door het paard als teamlid in te zetten tijdens oefenvormen ontvang je de mooiste terugkoppeling en krijg je een sterke verbinding. De vertaalslag naar de dagelijkse werkzaamheden, verbindingen en de werkvloer is essentieel bij deze vorm van training. Hier besteed ik dan ook veel aandacht aan.

De afgelopen jaren heeft in veel gevallen de bedrijfsstructuur op zijn kop gezet. Thuis werken, hybride werken waar dat niet gewoon was is nu een werkelijkheid die blijft. Stress, onderlinge irritaties en onduidelijke regels hebben een negatief effect op motivatie en gedrevenheid bij het team. Samen zetten we alle teamleden weer op scherp (of eigenlijk op zacht). Het gehele team neemt verantwoordelijkheid voor het gezamenlijke doel, de collegialiteit en de open communicatie.

Een groep mensen bij elkaar maakt nog geen team.

 

Commerciële communicatie; wat zeg je, wat doe je en wat straal je uit om te bereiken wat je wilt. Communicatie is luisteren, lichaamstaal, houding, stemklank, intonatie en... woorden. Dat geldt zowel voor jou als je collega, je werkgever, je werknemer en je klant!

 Ik ga op zoek naar de emotionele intelligentie en drijfveren waar het team op gebaseerd is.

Hierdoor ontstaat begrip, respect, samenwerking en resultaat!                                                         

                              

Verkopen = helpen inkopen.

 

Is jouw team commercieel? Verkopen doe je mét je klant. Staat klanttevredenheid en klantloyaliteit voorop in jouw bedrijf? Is service voor jou een visie, geen afdeling? Hoe vertaal jij die visie naar jouw medewerkers, zij die uiteindelijk het eerste klantcontact hebben? 


Het creëren van de juiste klantrelatie waarin plezier, productiviteit en effectiviteit gewaarborgd wordt. Hoe ervaart de klant het bedrijf en hoe ervaart de medewerker de klant. Daadkrachtig en commercieel gegarandeerde resultaten binnen een afgesproken termijn.

 

Dit programma helpt ondernemers en teamleden een stimulerende werkomgeving te creëren waardoor de motivatie hoog is en de omzet zal stijgen. Samen zetten we een scherpe visie en efficiënte werkwijze neer, gefocust op op teamsfeer en omzet. Basis van deze training is werken vanuit:

De 6 succesfactoren voor teams

De succesbepalende factoren bij het werken in teams zijn:

 

1. heldere doelstellingen (weten waarom het team bestaat)

 

2. gezamenlijke verantwoordelijkheid (voelen dat je er samen voor staat)

 

3. open communicatie (elkaar zonder dubbele bodems informeren wanneer nodig)

 

4. wederzijds respect (elkaar vertrouwen en waarderen)

 

5. flexibel aanpassen (inspelen op nieuwe mogelijkheden en bedreigingen creatief benaderen)

 

6. initiatief tonen (ook ongevraagd met suggesties komen en meedenken)      

 

Het programma:

 

Uitgangspositie Iedere persoon of situatie is uniek. We starten met het definiëren van jouw eigen persoonlijke situatie. Samen zorgen we voor de juiste uitgangspositie.
Motivator Welke drijfveren, kwaliteiten, en talenten beïnvloeden jouw innerlijke besluitvorming? Samen leggen we verbanden tussen motivatie & betrokkenheid en omzet & kwaliteit.
- Teamgeest Wat genereert energie en waar lopen de leidinggevende en het team op leeg? Hoe creëer je een gezamenlijk verantwoordelijkheidsgevoel? Verwachtingen tussen leidinggevende en het team worden helder.

- Resultaat  Inzicht in je eigen inbreng maakt je bewust van je rol en hoe je als teamlid van invloed bent op de motivatie van elkaar. Het resultaat realiseren we samen door het concreet maken van de verwachtingen.

 

 

Vorm:         Het programma bestaat uit een intake; 3 dagdelen

                    training en 2 telefonische/zoom gesprekken met de teamleider.

Locatie:      Dag 1 in Nieuwegein, Gendringen of Bunschoten, dag 2 

                    (ochtend of middag) op eigen locatie/in overleg

Kosten:       495,- pp exclusief locatie kosten en 21% btw.

                               

Vanaf 7 personen prijs op aanvraag ivm extra trainers.
Ik werk met behulp van paarden op vaste locaties met een goede trainingsruimte en perfecte verzorging.

Wat als ik mijn team ontwikkel en ze vertrekken?
Wat als je dat niet doet en ze blijven?

 

succes vieren.jpg
succes vieren
press to zoom
Tuckman fases groepsvorming
press to zoom
pakt iedereen zijn rol?
press to zoom
een nieuw teamlid ontmoeten
press to zoom
leer elkaar kennen
press to zoom
helpen jullie elkaar?
press to zoom
willen kennen kunnen
press to zoom
doen jullie het samen?
press to zoom
respect voor elkaar
press to zoom
1/1